Malaysia Minggu Ke-3


Whow.. time goes by so fast, It's been 3 weeks now I'm here in Malaysia.

Jam kerja di sini adalah pukul sembilan sampai enam. Di kantor mulai banyak kerjaan, tetapi sangat tidak dianjurkan untuk kerja lembur.. hehehe... baguus.

Sejak datang pertama kali, saya hanya sempat jalan ke daerah Putrajaya, Puchong dan KLCC area yang merupakan kompleks Twin Tower Petronas. Di Cyberjaya ini orang lebih banyak hanya datang untuk bekerja dan saat sabtu minggu atau public holiday jalan raya menjadi sepi, karena itulah kadang-kadang malas keluar apartemen. 


Tapi sebenarnya banyak juga karyawan-karyawan yang bekerja di Cyberjaya tinggal di area Cyberjaya itu sendiri, karena di sini bertebaran apartemen-apartemen ataupun rumah yang disewakan, meski memang harga sewanya benar-benar tidak masuk akal.
 
Dua universitas yang cukup punya nama di Malaysia, ada di Cyberjaya, yaitu MMU (Multi Media university) dan Lim Kok Kwing university yang terkenal dengan jurusan design. Ada juga sekolah perawat dan Cyberjaya College yang letaknya bersebrangan dengan pusat niaga Cyberjaya, Street Mall.

Post a Comment

0 Comments